Fiji-Time! - Reisverslag uit Suva, Fiji van Sandra Rooij - WaarBenJij.nu Fiji-Time! - Reisverslag uit Suva, Fiji van Sandra Rooij - WaarBenJij.nu

Fiji-Time!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

25 Augustus 2014 | Fiji, Suva

Bula iedereen!

Alles gaat hier zijn gangetje. Ik was al snel gewend aan het " Fiji-time" principe hier. Het " Venloos keteerke" is er niks bij. Als je hier een tijd afspreekt en het is een half uur of een uur later....."hey it's Fiji-time". Uurtje wachten op het eten of de taxi....."Relax....it's Fiji-time". Ook aan het links rijden ben ik wel gewend. Het is nu zelfs een beetje vreemd als er opeens een auto rechts rijdt.

Verder is het nog steeds een komen en gaan van vrijwilligers. Iedere week vertrekken er wel weer mensen en komen er weer anderen voor in de plaats.

1e community-dag zit erop. Wat een feest was dat! De bedoeling van zulke dagen is om zoveel mogelijk te weten te komen over de relatie tussen de lokale bevolking, de haaien en de rivier waarin de bevolking vist en de haaien hun jongen krijgen. De meeste mensen zijn hier (zoals heel veel mensen) bang voor haaien en maken ze daarom dood.
We werden hartelijk ontvangen en de enquetes werden naar onze mening eerlijk ingevuld, wat niet altijd gebeurd helaas.

Toen was het lunchtijd! Fijiaanse gerechten in overvloed. Na een soort middagdutje wat het "Kava-tijd". Kava is het lokale drankje heir en is bijna net zo gewoon om te drinken als bij ons de koffie. In europa is deze drug (want dat is het) verboden.
Al met al hebben we veel Kava gedronken en veel gedanst. We mogen zelfs daar blijven slapen als we op vakantie willen komen of door Fiji willen reizen. Free of charge! Wat een geweldige dag wat dit!

Donderdag hebben we op traditionele wijze "Fiji-Style" Lovo gemaakt. Kort gezegd, is dat vlees en vis verpakken in palmboombladen en op hete stenen in de grond leggen met nog andere groenten e.d. erbij. Zand erover en een aantal uurtjes wachten tot het klaar is. Zeker het wachten waard. Heerlijk!

In mijn vorige verslag vertelde ik dat ik met een vriend van vroeger naar een cacao-plantage zou gaan. Helaas gaat dit niet door omdat hij vertrekt naar Beijing waar hij een nieuwe baan heeft gevonden. (weer een nieuw vakantie adresje erbij). Goede reden om afgelopen weekend naar Suva te reizen om even bij te kletsen voordat er weer 14 jaar tussen zit.
Het was een gezellig weekend. Veel gelachen en vooral ook veel herinneringen van vroeger opgehaald. En dat zomaar aan de andere kant van de wereld, die op momenten als dit af en toe best klein lijkt.

Een van de redenen waarom ik voor dit project heb gekozen is omdat ik hier de kans krijg om met haaien te duiken. Ik blijf hier 3 maanden en dus heb ik recht op 3 Shark-dives! Donderdag de 1e!!! Kan niet wachten. Camera mee en hoppa!

Voor het komend weekend staan er weer leuke dingen gepland. Daarover vertel ik de volgende keer weer!

Groetjes uit Fiji xx



  • 25 Augustus 2014 - 23:13

    Rübke:

    Heej reiziger,

    Wederom un leuk verhaol um te leze met al dien avonturen.
    Geneet lekker van alles daor, maar nog vuuul belangrieker maak mega vuul foto's van diene sharkdive donderdaag!!!

    Dus neet tevuul kava en dive dive dive!!!

    Vuul leefs oet Blierick!

  • 25 Augustus 2014 - 23:23

    John:

    Hi Sandra,
    Laes net dien leuke verslaag. Waat ein geweldig avontuur. Moeie dinge makse mei. Steeds weer leuk um te laeze en straks fantastisch um dich (enthousias wie se det kins) te huure vertelle. Geneet van diene kava ;-) en van diene iërste shark dive. JALOERS!
    Leeve groet, XXX

  • 26 Augustus 2014 - 07:39

    Huub:

    Heej Sandraakje,

    Ik heb altiëd al geweite des dich eine gehaaide tante bis !
    Ik zoë zegge: vuul Jaws-plezeer en loat ze DIEN tande zeen !

    Groete vaanoet Velden,
    Huub.

  • 26 Augustus 2014 - 09:48

    Røbke:

    Ha Sandra! Ik heb ut de letste tied zoë drök gehad, det dien vertrek dr een bietje beej ingeschaote is... Bès chaotisch, weit ik, maar ja.. Heb auk effe in twië waeke tied vakantie motte pakke; alles regele, boët boeke enz.... Dus daorum now pas un reaktie....
    De kèns mig, ik heb ech wal aan dig gedach, en bin bliej det se good ammezeers.
    Ik heb met plezeer dien verhaole gelaeze, en wach met spanning de volgende aaf. Ik zelf zit now in Ivalo, Finland, en kom van de noord kust van Noorwegen aaf, langzamerhand weer truuk naor ut zuije. Ik wins dich nog huul vuul plezeer, en moeie ervaringe toe!
    Vennlig hilsen fran Røbke!

  • 26 Augustus 2014 - 10:42

    Toon Brands:

    Hoi Sandra,
    Wat leuk om te lezen. Volgens mij heb je goed naar je zin. Je komt toch wel weer terug he?
    Hier in Ugchelen is t waardeloos weer. Het regent veel en t is maar 13 graden.
    Dat zal bij jou wel anders zijn.
    Nou Sandra, geniet ze daar. Ik kijk uit naar je volgende verhaaltje.
    Groetjes ome Toen.

  • 26 Augustus 2014 - 11:12

    Jos Heijthuijsen:

    Hi lieve Sandra,

    Wat een geweldige tijd heb je daar. Ik begin een beetje jaloers te worden dat ik niet met je mee ben gegaan. Aan je verhalen te lezen heb je het daar wel naar je zin. Geniet van alles met volle teugen want deze ervaring zal je nooit meer afgenomen worden. Blijf nog maar effe daar, want hier regent het alsmaar en is het veel te fris. Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met de haaien. Heel veel succes en plezier(maar dat zal wel lukken met de Kava) Veel groetjes Jos xxx

  • 26 Augustus 2014 - 12:03

    Michelle :

    Sandra, wat een leuke dingen heb je weer meegemaakt.
    Echt leuk om dit allemaal te lezen.
    Veel plezier nog daar en geniet van je duik.

    Groetjes uit Blerick.

  • 26 Augustus 2014 - 13:42

    Els Van Der Aa:

    Hoi Sandra,
    Heb weer met plezier jouw avonturen gelezen.......spannend......KIJK UIT MET DIE KAVA.......grapje.....veel succes donderdag met die shark dive.
    Hou je goed, denk regelmatig aan jou,
    Groetjes van Els van der aa

  • 26 Augustus 2014 - 18:57

    Luciënne Teeuwen:

    Ha Sandra, wat super um te laeze det ut dich zoë good bevelt. Inmiddels zien weej heej waer aan ut wermdreie veur ut nieje schoëljaor, det is wal nuuëdig in ut kalde naate Venlo. Vuul plezeer met de haaije en blief veural geneete.

  • 26 Augustus 2014 - 19:40

    Els Klerks:

    Ha die Sandra
    Wat een belevenissen in Fiji, fijn dat het zo goed gaat. Altijd leuk om je verhalen te mogen lezen. Geniet van je geweldige avonturen en tot mails.
    Gr. Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Suva

Fiji

Op naar Fiji................
Mijn droom, mijn uitdaging

Recente Reisverslagen:

02 December 2014

Terug in Pacific Harbour

25 Oktober 2014

Another month in Fiji!

26 September 2014

Roller coaster!!

04 September 2014

Sharkie!!!

25 Augustus 2014

Fiji-Time!
Sandra

Actief sinds 16 Juli 2014
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 6940

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 28 Februari 2015

Fiji

Landen bezocht: