Sharkie!!! - Reisverslag uit Suva, Fiji van Sandra Rooij - WaarBenJij.nu Sharkie!!! - Reisverslag uit Suva, Fiji van Sandra Rooij - WaarBenJij.nu

Sharkie!!!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

04 September 2014 | Fiji, Suva

Afgelopen donderdag was het zoals gezegd, mijn eerste SHARK DIVE!!
Bijna dacht ik dat ik niet naar beneden kon, omdat ik erg last had van mijn oren, maar uiteindelijk toch naar 30 meter diep.
En ja hoor......meer dan 30 Bullsharks!!
Dat was f*cking AWESOME!
Op 10 meter en 4 meter de waren de whitetips en de blacktips en een mega grote Morene. Hoe te gek is dat?!

De 2e duik ging echt helemaal zonder problemen naar 15 meter.
Handfeeding de Bullsharks en ik zat precies op de goede plek. Ik kon precies zien hoe de Bullsharks de tonijnkoen pakte en er al kauwend mee wegzwommen. Waanzinnig! Dat levert prachtige foto's op.
Mijn 2e shark dive is over 2 weken :-) !! *stuiterdestuiter*

Na deze shark dive heb ik een heerlijk rustig weekend gehad en een bezoekje gebracht aan de hoofdstad Suva. Zaterdagavond " host a murderer" gespeeld met alle vrijwilligers dien niet ziek waren. Een aantal mensen hadden een voedselvergiftiging opgelopen in the village, dus een paar daagjes uit de running......
Host a murderer is zoiets als het moorddiner wat men in Nederland kent. Leuk om te doen! Ik was de moordenaar #grijns

Zondag nog even extra verwend met een leopard shark van 2 meter tijdens de survey dive! We konden tot om een meter afstand komen, voordat ze wegzwom....Geweldig!
Dit was pas de 6e of 7e die ze hier hebben gezien in 8 maanden tijd.

Rest van de week een erg drukke week geweest. Tagging stond weer op het programma en dat was deze keer erg laat en erg vroeg, maar ook dat levert prachtige foto's o tijdens de zonopkomst en zonsondergang op de rivier.
In de overige uren hebben we hard gewerkt aan diverse artikelen en het opzetten van programma's voor "the global shark campagne" en voor het WWF.

Vandaag hebben we "dirty day" gehad, wat zoveel betekent als, met een vuilnis zak de community in om straatvuil te verzamelen. Want ondanks dat Fiji een paradijs is, er is ontzettend veel rommel overal.
Alles wordt gewoon langs de kant van de weg gedumpt of in zee gegooid. Dus wij proberen te laten zien dat het ook anders kan en het in een vuilniszak te doen en op te laten halen door de vuilnisman.
Heerlijk gezwommen in de zee.....erg hard gewerkt ;-)

Vanavond is het weer Lovo en Kava-tijd en is het weekend weer begonnen!

Tot de volgende keer allemaal!

Sandra xx


  • 04 September 2014 - 07:54

    Huub:

    Hoi Sandraakje,

    Als dich teruuk kôms. daan bis dich huulemoal verslaafd aan de kava.
    Ik zal alvast wat goan insloan !

    Vuul plezeer in werk en vertier doar.

    Groete oet Velde,
    Huub.

  • 04 September 2014 - 08:05

    Els Van Der Aa:

    Ha Sandra,
    Wat bijzonder allemaal!!!!!!
    Wat een avontuur!!!!!!
    Sandra, je bent een stoer wijf!!!!!
    Geniet tijd gaat snel. Al met al ben je al weer 1 maand weg.
    Hou je goed Sandra!
    Lieve groeten van Els van der aa

  • 04 September 2014 - 10:18

    John:

    Wow Sandra, bikkel.
    Wat geweldig allemaol. Good bezig.
    En det allemaol onder invloed van kava ;-)
    En de meugs nog 5 maond lang geneete, super.
    Waal truukkomme astebleef en ôs laote geneete van dien avonture/foto's :-)
    Leeve groet, xxx

  • 17 September 2014 - 11:40

    Mam:

    leuk die verslagjes van wat er daar allemaal te doen is.
    ik vind het geweldig...zoiets zou ik ook wel willen doen, maar dan niet in het water.
    geniet vooral van alles, want... het is zo voorbij,
    en veel plezier van pap.
    breng de herinneringen mee naar huis dan genieten wij ook.
    en wat je in die bladeren aan t vlechten was is dat om te eten?
    was dat n soort brood?
    ik heb foto`s aan oma laten zien,
    ze vond het mooi, ik geloof dat ze het niet snapte dat je zo maar tussen de haaien aan t zwemmen was.
    Dus ik hoop dat als je terug bent het haar een beetje kunt uit leggen.
    en waar dat goed voor is. Nou dan tot je volgende reisverslag,
    ik ga fijn met dj naar de kermis
    gr. Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Suva

Fiji

Op naar Fiji................
Mijn droom, mijn uitdaging

Recente Reisverslagen:

02 December 2014

Terug in Pacific Harbour

25 Oktober 2014

Another month in Fiji!

26 September 2014

Roller coaster!!

04 September 2014

Sharkie!!!

25 Augustus 2014

Fiji-Time!
Sandra

Actief sinds 16 Juli 2014
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 6935

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 28 Februari 2015

Fiji

Landen bezocht: